Személyautók és Crossoverek Haszongépjárművek és egyterűek
A Mercedes-Benz G-osztály új generációja

A Mercedes-Benz G-osztály új generációja

A Mercedes-Benz ismét magasra tette a lécet a G-osztállyal, megerősítve vezető pozícióját a terepjárók között. Utasterét nívós felszerelés és nemes anyagok jellemzik, műszerfalát és középkonzolját teljesen áttervezték, két körműszere közé színes képernyő került. Széria a modern COMAND Online szórakoztató-tájékoztató berendezés navigátorral és Internet-hozzáféréssel. Új, fénydiódás nappali világítása és külső tükre is hozzájárult a lebilincelő külsőhöz. A biztonsági berendezések arzenálját kívánságra a holttér-figyelő rendszer, a PARKTRONIC parkolás-segítőrendszer és a követési távolságot szabályozó DISTRONIC PLUS egészíti ki. Új a programban a G 63 AMG, nyolchengeres biturbó motorral és széria ECO Start-Stop funkcióval, illetve a G 65 AMG, 12 hengeres biturbó motorral.

A G-osztály eredetileg 1979-ben elsősorban igazi terepjárónak készült, de azóta meglepő fejlődésen ment át: haszon-orientált speciális járműből, nívós berendezésével és kiváló menettulajdonságaival, a Mercedes-Benz prémium-limuzinjainak magas szintjére emelkedett. Mára a luxus-terepjárók csúcsának számít, egyben a Mercedes-Benz sikeres SUV-modelljeinek génforrása. Számtalan alkalommal választották az Év Terepjárójának – ahogy ebben az évben is. Átfogó intézkedések gondoskodnak róla, hogy a klasszikus terepjáró a jövőben is a klasszist képviselje. Motorjai újak, felszerelése alaposan kibővült, utastere még fényűzőbb lett, miközben külseje alig változott, megőrizve a kortalan designt.

Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője: „G-osztályunk 33 éve áll szilárd sziklaként a háborgó tengerben. Legújabb fejlődési fokán a legendás terepjáró képességek mellett modern, erős motorokat, még színvonalasabb felszerelést és korszerű biztonsági elemeket kínál. Designja mindeközben hű maradt markáns, összetéveszthetetlen stílusához.“

Decens módosítások kívül, teljesen új látvány belül

A külső módosítások a fénydiódás nappali világításra és az új visszapillantó tükörre korlátozódnak. Az AMG-változatok új, jellegzetes, dupla lamellás AMG-hűtőmaszkot, és markáns, nagy légbeömlőjű lökhárítót kaptak, vörös féknyereggel és először elérhető 20 colos kerekekkel.

Teljesen új a műszerfal és a középkonzol, új kezelőszervekkel, és nagyvonalú, exkluzív díszítő elemekkel. Friss és még színvonalasabb lett a jármű! A két körműszer között színes kijelzőre esik a vezető pillantása. Egy további, középen elhelyezett nagy képernyő a COMAND Online rendszerhez tartozik, DVD-váltóval és COMAND-Controllerrel, amely a G-osztály valamennyi változatában alapfelszerelés lett. Az új Infotainment-generáció többek között Internet-hozzáférést, speciális, terep-funkciókkal bővített navigátort, LINGUATRONIC hangvezérlést és Bluetooth® kapcsolatot tesz lehetővé. 

A G-osztály karakterét megőrizve az utastérben is megmaradtak olyan jellegzetes stíluselemek, mint az utasoldali kapaszkodó, a látómezőben elhelyezett, ezüstösen kiemelkedő kapcsolók a három differenciálzár részére és az átformált választókar a középalagúton.

Kívánságra beépített biztonsági berendezés a DISTRONIC PLUS, a holttér-figyelő rendszer és a parkolás-segítő PARKTRONIC, tolatókamerával.  A teljesen átdolgozott ESP® tartalmazza már az utánfutó-stabilizálást és a HOLD funkciót is. Az alapból nagyon gazdag felszerelést testre szabási lehetőségek egészíti ki a designo-programból.

Modern motorok, nagy erőtartalékkal

A G-osztály programjába tartozik a G 350 BlueTEC és a G 500, mindkettő hosszú kombiként, illetve a G 500, rövid tengelytávú vászontetősként.

A hosszú kombi alapmotorja a G 350 BlueTEC, V6-os, négyszelepes dízel, 2987 köbcentis lökettérfogattal. Teljesítménye 155 kW (211 LE) 3400/percnél, nyomatéka 540 newtonméter, 1600 és 2400/perc között. Emisszióját, különösen a nitrogénoxidét (Nox) a Mercedes-Benznél kifejtett BlueTEC technika csökkenti minimumra. Hatását fokozza a kipufogógázba fecskendezett AdBlue®, a karbamid vizes oldata. A folyadékot kényelmesen, kívülről lehet betölteni.
A dízel alternatívája a G 500 erős 5,5 literes V8-as benzinmotorja, amely 285 kW-ot (387 LE) és tekintélyes 530 newtonmétert ad le, és bőséges tartalékot nyújt a G 500 kabrióban is. A G 350 és a G 500 széria-szerelvénye a 7G-TRONIC PLUS automata váltómű. Az 1960 óta a Mercedes-Benznél továbbfejlesztett járművet ismét alaposan átdolgozták, elsősorban a fogyasztásra és komfortra optimalizálva.

Újdonság a V8-as biturbó motoros G 63 AMG (400 kW/544 LE és 760 Nm nyomaték), széria ECO Start-Stop funkcióval, valamint a G 65 AMG, V12-es biturbó motorral (450 kW/612 LE és 1000 Nm nyomaték), a világ legerősebb sorozatgyártású terepjárója.

Fölény a terepen

Továbbra is kiemelkedők a G-osztály műszaki jellemzői. Motorjainak óriási nyomatéka nagyszerű vontatóvá teszi, úttalan utakon pedig tovább fokozza kiemelkedő erejét a három kapcsolható, 100 százalékos differenciálzár, a létra-alváz és a merev tengelyek előnye.

Az új G-osztály piaci bevezetése 2012 júniusában indul.