Személyautók és Crossoverek Haszongépjárművek és egyterűek
Szervizprogram 2013. ősz/tél

Mercedes-Benz Intelligent Drive

A Mercedes-Benz Intelligent Drive az autózás új dimenziója, a komfort és a biztonság tökéletes összeolvadása.

Extra gondoskodás Ön és utasai számára: Kamerák, radarok és egyéb érzékelők együtt figyelik az autó környezetét. A biztonsági és asszisztens rendszerek képesek felismerni a veszélyes helyzeteket, figyelmeztetik és segítik a vezetőt, szükség esetén pedig beavatkoznak.

Most ingyen biztosítunk asszisztens rendszereket legtöbb modellünkhöz*, valamint minden új személyautó vásárlásakor integrált vezetéstechnikai oktatást adunk.

Ismerekedjen Mercedes-Benz Intelligent Drive innovatív rendszereivel!

Vezetői asszisztens rendszerek és biztonság

DISTRONIC PLUS

DISTRONIC PLUSA DISTRONIC PLUS úgy támogatja a vezetőt, hogy automatikusan tartja a követési távolságot, és nagyban hozzájárul ezáltal a ráfutásos balesetek kockázatának minimalizálásához, mivel a potenciális vészhelyzeteket felismeri és azoknak megfelelően reagál. Mivel az érzékelők 0,2 és 200 méter között tartományban képesek működni, a rendszer a városi- ill. gyakori megállással és elindulással járó forgalomban is hasznos. Ha szükséges, képes megállásig fékezni a gépkocsit és ismét gyorsítani.

Torlódó forgalomban a DISTRONIC PLUS automatikusan lefékezi a gépkocsit, adott esetben akár megállásig. Az automatikus lefékezés akár 4 m/s2 lassulással történik. Amint a közlekedési helyzet ismét lehetővé teszi, a DISTRONIC PLUS automatikusan a beállított sebességre gyorsít.

Ha a DISTRONIC PLUS felismeri, hogy erősebb fékezésre van szükség, egy szaggatott hangjelzés szólal meg, és a kombinált műszerben kigyullad egy figyelmeztető jelzés. Mindkettő fokozott elővigyázatosságra, és adott esetben fékezésre szólítja fel a vezetőt. Ismételt elinduláskor, teljes megállás után, a TEMPOMAT-kart meg kell húzni, vagy meg kell érinteni a gázpedált.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

DISTRONIC PLUS Kormányzás-asszisztenssel

DISTRONIC PLUS Kormányzás-asszisztensselKomfort támogatás sávtartáshoz

A DISTRONIC PLUS radaros követési távolságtartó rendszer támogatja a vezetőt abban, hogy a beállított követési távolságot az előttünk haladó mögött tartsa, illetve lehetővé tegye dugóban az úgynevezett „Stop & Go” haladást. Ez a radar által támogatott alapfunkció bővült most a kormány asszisztenssel, ami a vezetőt a jármű sávban tartásában segíti. Egyenes haladás vagy enyhe kanyarokban kormányzási nyomaték változtatásával támogatja a vezetőt, hogy a sáv közepén maradjon. A sztereo kamera felismeri az útburkolati jeleket, illetve az előttünk haladó járműveket, és ezen információkat továbbítja az elektromos kormányrásegítésnek. Lassú haladáskor, pl. dugóban a kormány asszisztens az előttünk haladóhoz orientálódik, ha nincs vagy nem egyértelmű útburkolati jelek láthatók. A rendszer olyan érzékenységűre van hangolva, hogy a szenzorok érzékelik, hogy a vezető keze a kormányon van e. Ha nem, mindenekelőtt optikai figyelmeztetés történik. Ha a vezető erre nem reagál, hangjelzés figyelmeztet és a sávtartás kikapcsol. A rendszer 200 km/h-ig működik. Egy zöld kormánykerék mutatja a kombi műszeregységben, hogy bekapcsolt DISTRONIC esetén mikor aktív a kormány asszisztens.

(Elérhető a következő modelleknél: E, S)

Táblafelismerő rendszer

Táblafelismerő rendszerA Táblafelismerő rendszer felismeri az előzési tilalmat, a sebességkorlátozásokat és a behajtani tilos táblákat! Ellenkező irányban behajtva egy utcába - megfelelő kitáblázás esetén - hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Egy fontos célunk: a véletlenül rossz irányba hajtók számának csökkentése.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

COLLISION PREVENTION ASSIST

COLLISION PREVENTION ASSISTA COLLISION PREVENTION ASSIST 7–250 km/h-ig figyeli a követési távolságot. Ha túl alacsony, fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Ha ütközés fenyeget, a vezetőt ezen kívül hangjelzéssel is figyelmezteti, miközben az Adaptív fékasszisztens segít a vezetőnek a fékezésben. Így hozzájárul nemcsak az Ön, hanem a közlekedés minden résztvevőjének biztonságához.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, CLA, E, GL, M, S)

COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS

COLLISION PREVENTION ASSISTA szükségesnél kisebb követési távolság növeli a ráfutásos balesetek kockázatát. A COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS ezért hang- és fényjelzéssel figyelmeztet, ha a megfelelő távolságnál közelebb kerül az Ön előtt haladó gépkocsihoz. Ezen kívül fenyegető ütközés esetén automatikus részleges fékezést is végez a rendszer.

A rendszer mozgó gépkocsik esetén a 105 km/óráig terjedő sebességtartományban, álló akadályok esetén 70 km/óráig aktív. Vészfékezés esetén ezen túlmenően az Adaptív fékasszisztens optimális féknyomással segíti Önt. Ezáltal elkerülhetőek a ráfutásos balesetek, vagy legalábbis csökkenthetőek azok következményei

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, CLA)

Sávtartó rendszer

Sávtartó rendszer

A Sávtartó rendszer képes felismerni a véletlen sávelhagyást. Egy kamera érzékeli az útburkolati jeleket és a vezető tevékenységéből kikövetkezteti, hogy szándékosan, vagy véletlenül hagyja-e el a sávot. Mielőtt a fáradtság vagy a figyelmetlenség a sáv elhagyásához vezethetne, a rendszer a kormány vibrálásával figyelmezteti a vezetőt.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, SL, SLK)

Aktív sávtartó rendszer

Sávtartó rendszer

Sávkorrigáló beavatkozás nem szándékos sávelhagyás esetén szaggatott vonal esetén is. 

A továbbfejlesztett aktív sávtartó rendszer most már akkor is képes beavatkozni, ha a szaggatott vonalon történő véletlen átsodródás következtében ütközésveszély áll fent. A rendszer felismeri a nem szabad szomszédos forgalmi sávokat a radarszenzorok által szolgáltatott információk alapján. A rendszer hátsó szenzorokkal is kiegészült. A kritikus helyzetek, amiket az aktív sávtartó rendszer képes felismerni: pl. megelőzni kívánt járművek, párhuzamos forgalom, vagy parkoló járművek, de a rendszer szembeforgalom esetén is hatásos. Ütközésveszély esetén nemcsak a kormány rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt, hanem célzott sávkorrigáló fékezéssel is beavatkozik. Ez kiegészíthető, az aktív holttérfigyeléssel.

(Elérhető a következő modelleknél: C, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL)

Holttérfigyelő rendszer

Holttérfigyelő rendszer

Nem tudunk mindig mindenre figyelni. Ezért a Holttérfigyelő rendszer láthatóvá teszi azokat a veszélyeket, melyeket többnyire nem veszünk észre. 30 – 250 km/óra közötti sebességnél a rendszer egy, a külső visszapillantó tükörben megjelenő szimbólummal figyelmeztet, ha egy jármű a vezető által rosszul belátható tartományban közeledik. Ha a vezető nem reagál a jelzésre és működteti az irányjelzőt, ezen kívül egy hangjelzés is hallatszik. Egy pillanat alatt látni fogja, amit tulajdonképpen nem is láthatna!

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

Aktív holttérfigyelő rendszer

Holttérfigyelő rendszer

Figyelmeztetés sávváltáskor. A radaralapú rendszer sávváltáskor figyelmezteti a vezetőt, ha a holttérben másik jármű tartózkodik. Ha vezető nem veszi figyelembe a rendszer figyelmeztetését és a jármű veszélyen közel kerül a szomszédos forgalmi sávhoz, az aktív holttér figyelő beavatkozik. Az ellentétes oldali kerekek megfékezésével olyan járműmozgás jön létre ami a veszélyzónából eltereli az autót.

(Elérhető a következő modelleknél: C, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL))

BAS PLUS

 

Az optimális reakció frontális ütközés veszélye esetén. Ha a vezető fékez, mert ráfutásos baleset fenyeget, a BAS PLUS, ha szükséges, a teljes lefékezésig megfelelő fékerőt biztosít. Ugyanakkor az Adaptív Féklámpa nagyfrekvenciás vészvillogással figyelmezteti a gépkocsi mögött haladókat.

(Elérhető a következő modelleknél: C, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL)

BAS PLUS keresztirányú forgalom asszisztenssel

 

A BAS PLUS, fékasszisztens keresztirányú forgalom asszisztenssel mostantól már a keresztirányú forgalmat és a gyalogosokat is képes felismerni, illetve a vezető fékteljesítményét növelni. Fékrásegítés a kereszteződésben. A BAS PLUS fékasszisztens keresztirányú forgalom asszisztenssel elsőként már nem csak a ráfutásos balesetek elkerülésében nyújt segítséget, hanem a keresztezdésekben a keresztirányból fenyegető ütközések esetében is. Az előrelátó rendszer az új sztereo kamera és radarszenzorok adataiból képes felismerni a vészhelyzeteket és optikai, illetve akusztikus figyelmeztetéssel jelzi a vészfékezés szükségességét. Amint a vezető a fékpedálra lép – a legtöbb esetben túl óvatosan – a BAS PLUS automatikusan a féknyomást hatásos szintre emeli, szükség esetén a vészfékezésig. A rendszer 72 km/h-ig aktív.

(Elérhető a következő modelleknél: E, S)

PRE-SAFE® System

 

A PRE-SAFE® fék képes felismerni a gyalogosokat és 50 km/h sebességig az ütközést önálló fékezéssel el tudja kerülni.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

PRE-SAFE® PLUS

 

A PRE-SAFE® PLUS rendszer képes felismerni egy hátulról fenyegető ütközést. Ekkor a PRE-SAFE® utasvédelmi intézkedései aktiválódnak, és hátulról történő ütközés esetén az álló jármű rögzítésre kerül. Így a másodlagos ütközések elkerülhetők.

A PRE-SAFE PLUS rendszer olyan funkciókkal bővült, amely a ráfutásos ütközések esetén is hatásos védelmet biztosít. Ennek alapfeltétele a radarérzékelő a hátsó lökhárítóban, amely a mögöttes forgalmat pásztázza annak érdekében, hogy a fenyegető ráfutásos ütközéseket felismerje. Egy észlelt veszélyhelyzetben a rendszer figyelmezteti a mögöttes gépkocsi vezetőjét az elakadás jelző bekapcsolásával és a szokásosnál gyorsabb villogásokkal. Ezenkívül élesednek a PRE-SAFE utasvédelmi intézkedései, többek között az elektromos övfeszítés. Hogy a jármű mozdulatlan maradjon, a PRE-SAFE PLUS rendszer a fékek működtetésével rögzíti az autót. Ezáltal csökken az előremozdulás. Ez csökkenti az utasokra ható erőket, többek között az ostorcsapás veszélyét jelentősen mérsékeli. A másodlagos ütközés megelőzéséhez járul hozzá a jármű rögzítése, pl. nekicsapódás az előttünk állóhoz, vagy kereszteződésben a gyalogosnak, illetve más járműnek.

(Elérhető a következő modelleknél: E, S)

PRE-SAFE®-fék, gyalogos-felismeréssel

 

PRE-SAFE®-fék, gyalogos-felismerésselVédelem a védteleneknek. Ez a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti Önt a fenyegető ütközésre, és vészhelyzetben önállóan álló helyzetig fékezi le gépkocsiját. Különösen fontos: most először egy sztereó kamera segítségével ismeri fel a gépkocsi az előtte haladó járműveken és álló akadályokon kívül a gyalogosokat is. A rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. 50 km/óra sebességig elkerülhetőek a gyalogosokkal történő ütközések, vagy legalábbis hatásuk drámaian csökkenthető. Fontos hozzájárulás a közlekedés leggyengébb résztvevőinek védelméhez.

(Elérhető a következő modelleknél : C, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL)

PRE-SAFE® Impuls

 

A PRE-SAFE® Impulzus a vezető és utas biztonsági övét az ütközés korai fázisában még a test gyorsulása előtt az ütközés irányával ellentétes irányba húzza. Ezáltal a sérülésveszély és a sérülés súlyossága egy frontális ütközéskor jelentősen mérséklődik.

A rendszer a vezető és utas biztonsági övét a frontális ütközés korai fázisában még a test gyorsulása előtt az ütközés irányával ellentétes irányba mozgatja és a testet mélyen az ülésbe húzza. A bekövetkezett ütközés esetén amikor a testet már jelentős terhelés éri a meghúzott övrész programozott energiaelnyelés mellett újra rendelkezésre áll. Ez az överő határolás lehetővé teszi hogy a bent ülőkre a biztonsági öv működése közben mérsékelt erőhatást gyakoroljon. Ezáltal a sérülésveszély és a sérülés súlyossága egy frontális ütközéskor jelentősen mérséklődik. A PRE-SAFE® Impulzusnál az övszalag mind a három övrögzítési pontnál pirotechnikai úton megfeszítésre kerül, majd az överőhatárolás miatt az öv feszítésének mérséklése történik. Mérhető különbség a hagyományos övfeszítőkhöz képest az, hogy az erő az övszalag meghúzás utáni feszesen tartáshoz jelentősen hosszabb ideig tarthat. Az ütközés súlyosságának megfelelően a vezérlés lépcsőkben aktiválja az övfeszítőt és az övrendszert. Így a feszítő teljesítmény a szükségesnek megfelelő mértékben az ütközés súlyosságához igazodik.

(Elérhető a következő modelleknél: S-osztály)

ATTENTION ASSIST

 

ATTENTION ASSIST Az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer képes kibővített sebességtartományban a figyelmetlenségre és a fáradtságra figyelmeztetni és informálni a vezetőt a fáradtsági szintről és az utolsó szünet óta megtett menetidőről. Ezenkívül beállítható érzékenységet is kínál.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

Oldalszél asszisztens

 

Láthatatlan segítő, egy láthatatlan veszély ellen: a hirtelen fellépő széllökések, például a hidakon, erősen befolyásolhatják a gépkocsi viselkedését, és könnyen kitéríthetik a sávból. Az Oldalszél-asszisztens felismeri ezeket a külső behatásokat és célzott, egyoldalú fékezésekkel hat ellenük.

(Elérhető a következő modelleknél : GL, S)

 

Futómű

MAGIC BODY CONTROL

 

Az agilitás még sosem volt ilyen kényelmes. A MAGIC BODY CONTROL először egyesít egy aktív futóművet az útfelület szkennelésével egy sztereó kamera által. A rendszer ezredmásodpercek alatt létrehozza az útfelület pontos profilját, és önállóan kiegyenlíti az útegyenetlenségeket. Nagyobb kényelem és nagyobb menetdinamika egyszerre.

(Elérhető a következő modelleknél: S-osztály)

 

Parkolás

Aktív parkolás asszisztens

 

Aktív parkolás asszisztensAutomatikus ki- és beparkolás párhuzamos és merőleges parkolóhelyre

Az aktív parkoló rendszer lehetővé teszi az automatikus beparkolást aktív kormánymozgatással és fékezéssel (!) (automataváltó esetén) párhuzamos, illetve merőleges helyekre. A vezetőnek csak gázadással vagy a fék felengedésével kell mozgásba hoznia az autót. Ráadásul a rendszer képes a párhuzamos parkolóhelyről automatikus kormány és fékbeavatkozással kiállni, ha a beparkolás előtte is automatikusan történt.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S)

360°-os kamera

 

360°-os kameraNégy szem többet lát, mint kettő. Erre szolgál a 360°-os kamera, amely a gépkocsi minden oldalán egy-egy külön kamerából áll. Segítségével parkoláskor teljes képet kap az autó környezetéről, beleértve a virtuális madártávlatot is, amely gépkocsiját és környezetét felülről ábrázolja. Ha tehát kíváncsi rá, mi történik Ön körül, elegendő egy pillantást vetnie a képernyőre Ön előtt.

(Elérhető a következő modelleknél: E, GL, GLK, M, S)

Tolatókamera

 

TolatókameraAz Ön virtuális navigátora: a tolatókamera a kijelzőn megmutatja Önnek a gépkocsija mögötti területet és ezáltal megkönnyíti a beparkolást vagy egy utánfutó felkapcsolását.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

PARKTRONIC

 

PARKTRONICA PARKTRONIC gondoskodik a nyugodt parkolásról. Az első és hátsó lökhárítókba épített ultrahangos érzékelők mérik a távolságot más járművektől és egyéb akadályoktól, és szükség esetén hang- és fényjelzéssel figyelmeztetnek.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

 

Fényszóró rendszerek

Intelligens Világítási Rendszer

 

Intelligens Világítási Rendszer Az Intelligens Világítási Rendszer képes különbséget tenni a különböző időjárási- és közlekedési viszonyok között, és a gépkocsija előtti útfelületet ennek megfelelően optimálisan világítja meg. A rendszer variálhatóan irányítható fényszórókat tartalmaz, öt funkcióval: Országúti világítás és kétfokozatú autópálya-világítás (mindkettő a bi-xenon fényszórókkal együtt), kibővített ködlámpa, befordulás-világítás és kanyarvilágítás.

(Elérhető a következő modelleknél : A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

Adaptív távfény-asszisztens

 

Adaptív távfény-asszisztensMaximális látótávolság. Az Adaptív távfény-asszisztens reagál a közlekedés eseményeire és a fényszórók vetítési távolságát automatikusan azokhoz igazítja. Így mindig a lehető legjobban láthat, anélkül, hogy másokat elvakítana. Ezután többé nem kell arra gondolnia, hogy kikapcsolja az országúti fényszórót, és mindenekelőtt: nem felejtheti el többé bekapcsolni azt.

(Elérhető a következő modelleknél: A, B, C, CLA, CLS, E, GL, GLK, M, S, SL, SLK)

Adaptív távfény asszisztens PLUS

 

Vakításmentes távfény.

A kameralapú adaptív távfény asszisztens PLUS felismeri a szembeforgalmat, illetve az előttünk haladó forgalmat és a távfény fényelosztását a forgalmi szituációnak megfelelően módosítja. Egy mechanika a LED technikás fényszóró modulban kitakarja azokat a területeket, ahol más járművek vannak, így azok vezetőit nem vakítja el. A vezető ezért a távolsági fényszórót állandóan bekapcsolva tudja tartani és ennek távolra vetítését ki tudja használni anélkül, hogy a forgalom egyéb résztvevőit zavarná vagy akár veszélyeztetné. A rendszer 30 km/h-tól működik közvilágítás nélküli épített úton, sötétben.

(Elérhető a következő modelleknél: E, S)

Éjjellátó asszisztens PLUS

 

Éjjellátó asszisztens PLUS Az új éjjellátó asszisztens PLUS felismeri az autó körüli releváns területen a gyalogosokat és az állatokat. Kivilágítatlan területen automatikusan bekapcsolódik és figyelmeztet a kombi műszeregységben a sebességmérő helyén egy briliáns éjszakai kép megjelenítésével. A rendszer a felismert gyalogosokat és állatokat ezen a képen színessel emeli ki. Ha a veszélyes területen ember tartózkodik, egy speciális modul kapcsol be az első fényszóróban spot lámpa funkcióval, többszöri felvillanással (kiemelés). Ez a vezető figyelmét a veszélyes területre irányítja és egyidejűleg figyelmezteti az út szélén tartózkodó személyt is. Ez a funkció lakott területen kívüli használatra is alkalmas. A rendszer megvalósításához a következőket alkalmazták: infravörös fényszóró, távollátó infravörös kamera, közellátó infravörös kamera spot lámpa funkció.

(Elérhető a következő modelleknél: CLS, S, SL)

 

* A tájékoztatás nem teljes körű. A képek illusztrációk. További információkkal kapcsolatban forduljon bizalommal márkakereskedéseinkhez.