Személyautók és Crossoverek Haszongépjárművek és egyterűek
Mercedes-Benz GLK 2012

Mercedes-Benz GLK 2012

A 2012. áprilisi világpremier után úton és terepen is bemutatkozik az új Mercedes-Benz, érvényre juttatva erősségeit. Iránymutató asszisztencia-rendszereivel, hatékony és élénk hajtóműveivel, új designjával és kibővített felszerelésével megerősíti vezető pozícióját a kompakt SUV kategóriában.

Az átformált küllem fokozza a GLK dinamikáját: klasszikus terepjárós elemeket ötvöz az aktuális Mercedes-Benz modellek formanyelvével.  Éles vonalak, feszes felületek, sima és hangsúlyos orr, valamint far harmonizálnak a klasszikusan funkcionális terepjárós elemekkel. Ebből nemcsak a kiépített út elhagyásakor adódnak előnyök, hanem a mindennapokban is: a magas üléspozícióból jól átlátni a forgalmat, és kiválóan áttekinthető az egész karosszéria.

Teljesen új a műszerfal, nagy felületű alumínium-, illetve opcionálisan fa dekorációs elem húzódik végig rajta. Szembeötlő a szellőzők és egyéb díszelemek Silver Shadow árnyalata, a kombinált műszerben opció a színes kijelző. Háromküllős sportkormány, új kárpitszínek és ülésdesign, valamint a GLK-hoz először kapható, fénydiódás indirekt belső világítás járulnak hozzá a kellemes közérzethez.

Tiszta erő: a GLK motorpalettája

Valamennyi GLK-modell hajtóműve kiváló komfortot és megfelelő teljesítményt nyújt, kedvező fogyasztás és emisszió mellett. Összesen hat dízel és egy benzinmotor áll rendelkezésre. A GLK 250 BlueTEC 4MATIC négyhengeres dízelmotorja 150 kW-os (204 LE), nyomatéka 500 newtonméter, 2.143 cm3 lökettérfogatból. A gázolajjal azonban nagyon takarékosan bánik: 6,1 - 6,5 litert fogyaszt 100 kilométeren (159-169 g CO2/km, NEFZ kombinált).

Még kedvezőbb a hátsókerék-hajtású, hatfokozatú manuális sebességváltós GLK 200 CDI BlueEFFICIENCY és GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY fogyasztása: 5,5 - 5,6 litert használ el a két modell (143-147 g CO2/km, NEFZ kombinált). A dízelek teljesítmény-bajnoka a GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, amely 25 kW-tal (34 LE) gyarapodott az elődmodellhez képest, de 17 százalékkal kevesebbet, 6,9 - 7,0 litert fogyaszt (179-183 g CO2/km, NEFZ kombinált). A GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY pedig a V-motoroktól átvett BlueDIRECT technikával állít fel mércét a benzinesek között.
A gazdaságosságot átfogó BlueEFFICIENCY intézkedéscsomag szolgálja többek között a széria ECO Start-Stop funkció, a hétfokozatú 7G-TRONIC PLUS automata, a csökkentett súrlódású tengelyhajtás és a kis gördülési ellenállású gumiabroncs.

Széria a példás biztonság

Az S- és E-osztályból ismert asszisztencia-rendszerek alapfelszerelésként fokozzák a menet- és kondicionális biztonságot, a kategória élére helyezve a kompakt járművet.  A vezetőt támogatja az elektromos szervokormány STEER CONTROL asszisztense, amely instabil menetállapotban érezhető impulzust ad a volánra, mutatva, hogy merre kellene ellenkormányozni, valamint a vészfékezésben segítő BAS fékasszisztens, az ADAPTIVE BRAKE, emelkedőn elindulás-segítéssel, a HOLD funkció, a vizes tárcsa szárazra fékezése és a fékberendezés előzetes feltöltése. Ezeket egészíti ki az AGILITY CONTROL futómű szelektív csillapítás-szabályozása, az ESP® elektronikus menetstabilizáló utánfutó-stabilizátora, a guminyomás-felügyelet és az állandó 4MATIC összkerékhajtású modellek 4ETS elektronikus kipörgésgátlója.

Opció például az ATTENTION ASSIST elfáradás-felismerő, az előrelátó PRE-SAFE®  biztonsági rendszer, a magától be- és kiálló aktív parkolást segítő rendszer, a segédvonalakat mutató tolatókamera, vagy – először a Mercedes-Benznél – a 360° fokos kamera. Sok minden egyedileg kapható, vagy csomagokba csoportosítva. A vezetőtámogató csomag tartalma a DISTRONIC PLUS, a BAS PLUS, a PRE-SAFE® fék, valamint az aktív sávtartó- és holttér-figyelő rendszer. A parkolási csomagban a 360° fokos kamera mellett az aktív parkolási asszisztens és a PARKTRONIC van benne, a sáv-csomagban a sávtartó- és a holttér-figyelő rendszer. További újdonság a terepjáró-technikai csomag, az ILS intelligens világítási rendszerrel, amely terepen az Offroad-fény szélesebb kévéjével világít.

Az átdolgozott GLK-ban a Mercedes-Benz átfogó biztonsági koncepciója érvényesül, amely valós baleseteken alapul. Szilárd utascellája első és hátsó gyűrődő zónával védelmezi az utasokat. Széria a front-, oldal és függönylégzsák mellett a vezető térd-légzsákja is. Ütközéskor kiakadó pedálsor és aktív NECK-PRO fejtámla fokozza a hatást, míg az aktív motorháztető a többi közlekedőt védi.