Személyautók és Crossoverek Haszongépjárművek és egyterűek
A Mercedes-Benz A-osztály fejlesztése

A Mercedes-Benz A-osztály fejlesztése

Egy új generáció szívverése: hatalmas érdeklődést kelt az új Mercedes-Benz A-osztály. Mielőtt 2012 szeptemberében begördülne az európai márkakereskedőkhöz, a Mercedes-Benz több folytatásban bepillantást ad a piaci indításhoz vezető fejlesztési lépésekről. Ezúttal a hajtómű van terítéken.

Benzin- és dízelmotorok széles választéka elégít ki minden teljesítményigényt, és állít fel új mércét a hatékonyság és az emisszió terén: az A 180 CDI-ben először bocsát ki egy Mercedes-Benz motor mindössze 98 g CO2-t kilométerenként. A 220 CDI pedig a Mercedesnél először teljesíti az Euro-6 károsanyag-kibocsátási  szabványt, amely majd csak 2015-ben lép érvénybe. Az új A-osztály valamennyi motorjában széria az ECO Start-Stop funkció. A motorok az új hatfokozatú sebességváltóval vagy kívánságra a 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval kombinálhatók, amely egészen különlegesen kombinálja a komfortot a sportossággal.

Az összehasonlítható elődmodellhez képest 26 százalékot elérő fogyasztáscsökkenés, jelentősen megnövelt teljesítménnyel: ez az új A-osztály motorpalettájának mérlege. A dízelek közül az OM 607 sorozat alapmotorja 80 kW-ot (109 LE)és 260 Nm nyomatékot küld ki a főtengelyről, és manuális váltóművel 3,8 litert fogyaszt, ami megfelel 98 g CO2/km-nek – a javulás 22 százalékos a 60 kW-os (82 LE) az A 160 CDI elődmodellhez viszonyítva, amely 4,9 litert fogyasztott. Ezt is felülmúlja, mert a korábbinál 25 százalékkal kevesebbet fogyaszt az új A 220 CDI csúcs-dízel: teljesítménye 125 kW (170 LE), nyomatéka 350 Nm, ám a 7G-DCT duplakuplungos automatával társítva csak 4,3 liter/100 km-t használ el (ideiglenes adat). Az előd, a A 200 CDI adatai: 103 kW (140 LE), 5,7 liter, 149 g CO2/km.

A benzinmotorokra az eddigi és a mostani A 200 összehasonlítása lehet példa: 115kW (156 LE) teljesítményével és 250 Nm nyomatékával szuverén menetdinamikát biztosít az újonc, 5,5 liter/100 km fogyasztása (129 g CO2/km) azonban 26 százalékkal marad az elődé alatt (100 kW, 185 Nm, 7,4 l/100 km, 174 g CO2/km). Jóval hatékonyabb lett az új 7G-DCT váltós csúcsmodell is, amely és 155 kW-tal (211 LE), valamint 350 Nm-rel csupán 6,1 literes fogyasztást és 143 g CO2-emissziót állít szembe.

A példás hatékonyság nem egyedül az új motoroknak és váltóműveknek, illetve az optimálisan megválasztott áttételeknek köszönhető, hanem a kiváló áramvonalazásból adódó 0,27-es légellenállási alaktényezőnek és egy sor egyéb intézkedésnek is. 

„A Mercedes-Benz új négyhengeresei agilis viselkedésükkel, magas hatásfokukkal és minimális légszennyezésükkel az élen járnak. Sima járásuk és fölényes teljesítményük a legmagasabb szintre emeli a menetkultúrát“, mondta Dr. Thomas Weber, a Daimler AG konszernkutatásáért és a Mercedes-Benz Cars fejlesztéseiért illetékes vezetője.