Személyautók és Crossoverek Haszongépjárművek és egyterűek
Mercedes-Benz Brand History Tour

Mercedes-Benz Brand History Tour

November utolsó hetében került sor a Mercedes-Benz szervezésében egy 5 napos szakmai tanulmányúra Stuttgartba, a márka szülőhazájába. A világ minden tájáról jöttek a résztvevők, Izraelből, Elefántcsontpartról, Laoszból, Jordániából és sok más tengerentúli területről is. A program keretében a gyár-és múzeumlátogatások mellett néhány történelmi fontosságú helyszínt is bejártak a résztvevők; megtekintették többek között Gottlieb Daimler szülőházát Schorndorfban, illetve ellátogattak abba az aprócska kerti házikóba is Bad Cannstattban, ahol 1883-ban Wilhelm Maybach-hal közösen kifejlesztette a világ első izzófejes belső égésű motorját - és útjára indította az első ezzel hajtott járművet a világon. A delegáció számára rendkívül érdekes volt "végigkísérni "azt történéssorozatot, melynek végén ott áll a mai világ egyik legismertebb és legelismertebb autómárkája, mint végeredmény, és egyszersmind mint ezer lehetőséget rejtő jövőkép.

Az üzleti, illetve szakmai megbeszélés mellett a mai Mercedes-Benz legfontosabb "bázispontjait" is végigjárták ezalatt a néhány nap alatt, az ultramodern és óriási rastatti autógyár szerves részeként üzemelő Kunden Service-ben elképesztő tapasztalatokra tettek szert. Olyan magas szintű ügyfélkiszolgálás, profizmus és márka image alkot egységet ott, amelynek láttán teljesen biztos, hogy aki egyszer oda belép, az egy egész életre elköteleződik a márka mellett.

A Mercedes-Benz Classic Centerben különleges, magángyűjtők tulajdonában lévő autócsodákat tekinthettek meg; az MB Museumban végigkísérhették a modellek fejlődését és megcsodálhatták a jelenkori autógyártás csúcsragadozóit, az AMG modelleket is, valamint az elektromos autózás, az EQ, valamint a gazdag történelemmel rendelkező autósport híres Mercedes modelljeit is. A kiállítások mellett a meglesték a designo kárpit műhelytitkait, közelebbről betekinthettek márka marketing-stratégiájának egyes elemeibe, illetve a tengerentúli régió tevékenységét is megismerhették . A szakmai hét egyik legfontosabb súlypontja az affaltenbachi AMG tuning gyár és bemutató terem volt. Végigkövethették, hogyan készül el a One man, One engine elv alapján egy motor, ahol minden munkafolyamatot egy ember végez el, a kezdetektől a végéig. Napi átlag kettő, maximum három motort raknak össze a szakavatott szerelők, akik óramű pontossággal végzik a dolgukat.

Összességében olyan élmény volt ez márkaigazgatónk számára, amely még sokáig elkíséri őt; számára egyébként is különösen kedves volt ez a program, hiszen korábban két évig élt ebben a magával ragadó, dél-németországi tartományi fővárosban. A szakmai hét kiváló alapot szolgáltatott arra, hogy a résztvevők inspirációt szerezzenek, és később, munkájuk során kollégáiknak is átadhassák azt az egyedülálló értékrendet, hagyománytiszteletet és valódi elkötelezettséget, amelyet Stuttgartban , a Mercedes-Benz márka otthonában tapasztaltak.